14 februari – en förtrollad dag, eller?

Alla hjärtans dag. Vem kom på att den skulle heta det egentligen. Valentines day är ju mer logisk, utifrån att Valentine har namnsdag denna dag. Oberoende av vad den heter så kan man ju tycka vad man vill om den, å det råder ju delade meningar. En del tycker mest att det, som halloween, är ett kommersiellt jippo, en dag för handeln. Vi blir lurade att köpa kort, gulliga små nallar, kärlekskuponger m.m. Saker som vi egentligen inte behöver, eller gör vi det? Alla blir vi väl glada om vi får ett gulligt kort med en kärleksdikt, ok jag kan hålla med om att det är ju roligare om givaren av kortet faktiskt skrivit dikten själv och inte någon i en ateljé vid ett ritbord som tänkt att nu ska jag tjäna pengar. Men inse faktum, vissa människor behöver hjälp att uttrycka sina känslor till sin älskade och då kan ett kort eller en gullig nalle, tillsammans med en röd ros vara precis det rätta. Andra anser att denna dag är "helig", man ska spendera den med sin partner/make/maka/älskare/älskarinna/potentiella partner eller liknande. Man ska ge varandra presenter och hela dagen ska bada i ett rosaskimmer, ett evigt flöde av kärlek och harmoni för att avslutas i ett sprakande fyrverkeri av positiva, uppfyllande känslor. Själv skulle jag faktisk nöja mig med en liten röd ros, gärna med en egenskriven dikt samt en god middag på en restaurang. Jag kan alltså säga att jag är sådär lagom (svensk?) i mina önskningar även på denna dag. KRAM på er!!


Kommentarer
Postat av: Storebror

Gissa hur jag och M firade? Med massa god mat såklart:)

2009-02-16 @ 19:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0