After Work och barnteater

Ja det går att ha med en tvååring på After Work. I allafalll min tvååring, oki jag är nog lite partisk men det får ni ta. Jag och C hakade på några av mina klasskompisar på Costas i fredags och käkade grekisk buffé. Maten var ok men priset lite för högt. 90 kronor exklusive dryck. Som student och småbarnförälder vill man ju gärna komma lite billigare undan. Men vi hade trevligt och efter vi käkat så gick vi till Pipes Of Scotland där jag drack en kaffe. Där var priset betydligt bättre, 22 kronor för ett stort glas kaffe med mjölk till. Vi blev även varse att de har pubquiz där på onsdagar och då betalar man för en öl och får käk på köpet. Helt i min smak så det blir nog till att testa det nån onsdag framöver.

På lördagen så besökte jag och C Kulturcentrum där de varje vecka har skapande lördag. Man kan pyssla, leka och dansa afrikans dans där samt låna utklädningskläder. Ibland har de teater eller annat och i lördags så var det Ture blåser bort, fritt efter Anna-Clara och Thomas Tidholms bok. C satt tyst och tittade hela tiden och verkade vara med på alllt som hände. Sedan lekte vi en stund occh tog oss en fika. Billigt och gott fika hade de. 5 kronor för Kaffe, 5 kronor för bulle, 1 krona för saft och 1 krona för en kaka. Inte illa. Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans och har vi inget annat inbokat en lördag framöver så är det inte helt otroligt att vi går dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0