Ska det redan börjas?

Jag har en fråga. Fler av er som har eller har hört om någon tvååring som använder sig av jag-är-sjuk-tricket för att slippa gå hemifrån? I morse när sambon gick så blev C jätteledsen och grinade efter sin pappa K. Jag klev upp och vi satt i soffan framför morgonbolibompa en stund och han lugnade ner sig. Sedan säger han - Jag har fått febern. - Har du feber? - Jaa. - Nej det tror jag inte, svarade jag och kände honom på pannan. Sedan kom jag på att det var nog ett uttryck om en önskan att få vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Märta

Kommer inte ihåg hur det var när jag var två (men då var å andra sidan min mamma hemma, har varken gått på dagis eller hos dagmamma) men så gjorde jag ofta i tidig skolålder. Ville hellre vara hemma. Mysigare ju...

2009-02-10 @ 13:13:00
URL: http://sunkliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0