Lär känna mig lite bättre

Följande frågor kom i ett mejl och tanken var att man skulle svara på dem och skicka det vidare och sedan få tillbaka och på så sätt lära känna sina vänner, eller fiender beroende på vem man skickar till, lite bättre. Jag svarar sällan på kedjemejl men tänkte att jag kunde använda mig av dessa frågor ändå. Så här kommer lite information som kanske gör att ni lär känna mig lite bättre.

1. När gick du upp i dag?
07.30

2. Diamanter eller pärlor? 
Diamanter

3. Senaste filmen du såg på bio?
Kommer inte ihåg. Det var ett tag sedan jag var på bio.

4. Favorit tv-program
House. Grey´s anatomy och Cityakuten

5. Vad åt du till frukost?
Fil, hemgjord müsli, banan och te.

6. Vad är ditt / dina andranamn?
Elisabeth

7. Din favoritmat?
Något vegetariskt tillagat av min kära sambo.

8. Vilken mat gillar du inte
Ärtsoppa

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Ingen särskild. Lyssnar inte på CD särskilt ofta. Brukar ha radion på dest oftare.

10. Vilken bil kör du?
Den som jag får tag på när jag behöver en. Oftast en ford, svärmors, men även pappas renault eller mammas volvo.

11. Vilken är din Favoritmacka?
Måste hålla med min vän som jag fick dessa frågor av. Mackor med salami och brie ost är inte dumma.

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Extrem snålhet och trångsynthet. 

13. Vilka är dina favoritkläder?
Min yllekjol och yllestrumpbyxor, särskilt i denna kyla.

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Nåt varmt ställe och sola och bada eller alperna och åka skidor.

15. Favoritklädmärke?
Det som passar och inte är allt för dyrt.

16. Var vill du dra dig tillbaka?
Här hemma till sängen. Om jag behöver komma ifrån "livet" drar jag mig gärna tillbaka till Dorro.

17. Favorittid på dagen?
Kvällen

18. Denna fråga saknas. Undrar vad den handlade om?

19. Vilken är din favoritsport att se på?
Konståkning är rätt roligt och vackert att titta på. Annars tycker jag att alpint är skoj. Kan hända en hel del och det är spännnade.

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Ingen eftersom jag inte skickat till någon.

21. Vem tror du skickar tillbaks först?
Samma som ovan

22. Coca Cola eller Pepsi
Coca Cola men det är vääääldigt sällan nu för tiden. Blir mest mineralvatten i detta hushåll.

23. Fotboll eller ishockey
Fotboll både att utöva och titta på på TV. Ishockey om jag ska titta live.

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Inte något tror jag. Skulle kanske vara morgonmänniska nu för tiden men var definitivt nattuggla i tonåren.

25. Pedikyr eller manikyr?
Manikyr om jag ska utföra det på någon annan. Båda om mamma utför det på mig.

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Denna fråga sparade jag till sist och jag kan inte komma på något särskilt så nej.

27. Vad ville du bli när du var liten? 
Veterinär tror jag. Men jag får nog lov att fråga mamma och pappa.

28. Bästa barndomsminnet?
Somrarna hos farmor och farfar. Bada i sjön, äta jordgubbar direkt från landet och låta bli att borsta håret och tänderna.

29. Varit i Afrika?
Nej inte än.

30. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej, den erfarenheten har jag inte.

31. Varit med om en bilolycka?
Inte värre än att vi fastnade i en snödriva. Jag var kanske 8 år och det  var faster som körde. Hon var tvungen att väja för en älg när vi var på väg hem från farmor och farfar. 

32. Favoritdag i veckan?
Lördag eller söndag. Fast fredagkvällar är inte så dumma heller. Eller tisdagar när jag och sambon har tid tillsammans och försöker hitta på roliga saker. 

33. Favoritblomma? 
Oj. Svårt. Rosor e fina snittblommor och papegojblomma eller vad den heter. Som krukväxt gillar jag lilja, de är fina när de blommar.

34 Favorit-snabbmatsrestaurant?
Frasses. Vi käkar där när vi månadshandlat på Coop. Subway är inte heller så dumt.

35. Äger du en cykel?
Ja. Nyinköpt i somras. Den gamla är utan fotbroms och passade inte riktigt in i min nuvarande livssituation. Det är mer en singel-i-farten-cykel. Nya cykeln är mer en sambo-småbarnsmamma-cykel.

36. Vem fick du senaste mailet från?
En tjej på termin 3 på programmet som bjöd in till insparkssittning.

37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Har inget kreditkort att utöka. Har en livsregel som lyder: Har du inte kontanter till det du ska köpa så låt bli. Givetvis finns det undantag, typ hus, bilar eller liknande.

38. Läggdags? 
Inte exakt just nu men framemot 22.30 skulle jag tro.

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Har inte skickat till någon men den som vill och känner sig manad får gärna svara på dessa frågor och skicka till mig.

40. Senaste personen du delade en middag med?
Min sambo och min son.

41. Vad sysslar du med just nu?
Surfar på nätet. Läser bloggar och skriver blogginlägg. Borde ägna mig åt skolarbete och ska göra det så småningom, jag lovar.

42. Favoritfärg?
Grön i olika nyanser. Har varit rätt länge.

43. Hur många tatueringar ?
Inte en enda, har dock planer på att skaffa en men det blir liksom aldrig av.

44. Hur många sänder du det här mailet till?
Ingen, lägger ut det här istället och hoppas att den jag fick det av ska läsa här och lära känna mig lite bättre. Samt att hon inte blir ledsen över att jag inte skickade ett mail.

45 Relation till den du fick detta av:
Kompis, en av mina närmaste

Kommentarer
Postat av: Ida

Verkar som att vi ska åka redan imorrnkväll så då har jag hela lördagen på mig att träffa dig :-) Hör av mig då.

2009-02-19 @ 12:05:00
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0