Fredageftermiddag och ingen tid att passa.

Nu har sonen piggnat på sig och idag fick han gå till dagmamman igen. Jag hjälpte en vän att flytta på förmiddagen och sedan har jag varit på skolan, har inte fått allt för mycket gjort men. Sambon skulle iväg till en kompis efter jobbet och jag ska tillbaka till min vän och äta mat å umgås. Få mig ett glas vin tror jag minsann också. Det är ju det som är bra med att vara hjälpsam, oftast får man något tillbaka. Vi har alltså kallat in farmor som barnvakt och hon hämtar hos dagmamman. Jag har ingen tid att passa, sitter ensam kvar på skolan och har en trevlig kväll att se framemot. Inte ofta jag har tid "över", alltså sån mellantid. Numera är jag oftast på väg någonstans eller har tankarna på vad vi ska äta eller hur jag ska organisera mina dagar för att hinna plugga mellan lämning och hämtning. Det känns alltid lite dubbelt att vara i detta mellanläge. Det är skönt att "bara vara" och inte känna sig bunden till någon speciell tid eller något särskilt man måste göra. Men samtidigt så känns det lite själviskt och tomt. Att jag ska ägna "oplanerad" tid till mig själv och lämna bort sonen när jag egentligen inte måste. Ja jag vet inte om ni är några där ute som känner igen er.


Kommentarer
Postat av: Ida

Visst känner man igen sig, men har faktiskt lärt mig att njuta av de där stunderna istället för att känna dåligt samvete. Första dagen jag lämnade Neo några timmar på dagis än fast jag var ledig vågade jag knappt visa mig på byn för att folk kunde tänka att "jaha hon är ledig och har pojken på dagis", fast det är något som jag och personalen kommit fram till ska vara det bästa för Neo. Man behöver verkligen lite sån där mellantid ibland :-)

2009-01-30 @ 18:13:24
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

hoppas du får en bra söndag :)

2009-01-31 @ 23:56:37
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Rossi

Jodå, visst känner jag så. Även fast jag har henne nästan dygnet runt (förutom 15 timmar på dagis) får jag ändå dåligt samvete om jag lämnar henne med farmor ett par timmar. Verkligen skumt.

2009-02-09 @ 19:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0