Morgonrapport

Kl. 09.20. Cirka 15 grader kallt och solen har ganska precis vaknat till liv. Promenad på cirka 20 minuter för att lämna hos dagmamman och sedan ta sig upp till skolan. C tjatade på om att de skulle ut och åka buss idag, han brukar åka buss med sin farmor ibland och det gillar han skarpt, det är spännande. Vid ingångarna till universitetsomrrådet står det stora tunnor med eld i på morgonen. När jag passerar en sådan känner jag doften av rök och kylan som kryper uppför benen. Tänk om man fick sitta vid en fjällsjö och bara njuta av livet occh naturen tänker jag då. Men i nästa tanke tänker jag att visst kan man njuta av livet även här. Jag andas in atmosfären och går in i universitet och sätter mig med en kopp kaffe.

Hoppas ni alla får en bra dag! 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Minus 15?! Vilken tö!! Här va de -34 inatt å -32 kl 9 imorse. Ja du.. Ja saknar också det ljuva med att sitta vid en fjällsjö, speciellt i kommande vårsol. Kanske får jag äran att bjuda på en skotertur på milsvida vita fjäll.. nykokat kaffe.. en skön stol i solen på en sjö?! Hör bara av dig. Sköt om er allihopa. Kram på er.

2009-01-16 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0