Min lille raring

-Mamma. varför är man inte baby tills man dör?

Ja det var en bra fråga. Vad svarar man då?

Kallelse till 4-års kontroll damp ned i brevlådan idag. Det står med STORA bokstäver att barnet har rätt att veta så man ska informera barnet om vad som ska hända innan besöket. För  mig är det en självklarhet, men jag vet att det inte är det för alla. Sedan kan de ju vara så att en del barn mest bara oroar sig om de får veta allt för långt i förväg. Men att barnet har rätt att veta vad som ska hända håller jag helt med om. Får köra en omgång med revaxör innan tror jag så att han lyckas höra pipen i öronen och kan lägga bollarna i lådan. Förargligt om han ska vara hörselnedsatt pga smuts, ibland undrar jag om det är så.

Piratkalas var beställt till födelsedagen. Bara att börja planera det då. Det är ju bara knappt EN MÅNAD KVAR. USCH så tiden går fort.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag berättade för Neo typ igår och idag var vi ner :) Det känns som att tidsuppfattningen inte riktigt finns än. Kontrollen gick alldeles perfekt utan anmärkning. Jag tror att det är viktigt ATT man berättar sen kanske man inte behöver göra det flera veckor i förväg. Med Neo är det viktigt att berätta att det inte är farligt eller om det gör ont. Om man inte säger något så finns nog risken att de inte vill samarbeta. Hoppas det går bra för Caspian och att inga proppar ställer till besvär :)

2011-01-26 @ 21:32:55
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0