Halvvägs, 20+0

Ja då har halva graviditeten gått, eller det återstår att se. Då C kom ut 20 dagar efter BF så tänker jag mig att det kan komma att dröja en vecka, en och en halv efter BF innan denna lill* behagar komma ut. Nu kanske vi ska börja att ta lite bilder och lägga upp.

Den främsta skillnaden mellan denna och den förra graviditeten är att jag inte riktigt "tagit in" att jag är gravid. Förra gången pratades det om graviditet mycket mer i tidigt stadie, det var fler besök hos barnsmorskan och alla i klassen visste om det. Denna gång har jag försökt hålla det hemligt på jobbet och jag har endast besökt barnmorskan 2ggr hitills, plus rutinultraljudet. Jag har ju även haft förmånen, även denna gång, att få må bra. Endast en närmast förlamande trötthet i början, inget illamående och än så länge ingen värk i fogar eller rygg. Det är först nu som jag faktiskt börjar känna mig gravid. Idag ska jag ge mig ut i snöyran på stan och shoppa mammabyxor, börjar bli tradigt med endast ett par.

Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0