Dagens bröllopssurftema: Musik

Jag har spenderat en hel del tid vid datorn med att bröllopssurfa, men jag har varit rätt så diciplinerad. Det började med övergripaned surfing. Hur går det till? Vad ska man tänka på? Vilka delar brukar vara med? rent juridiskt, vad gäller? Ja det finns många frågor? Detta var den första delen.

Del 2 består nu av inspirationssurfing. Jag tittar på MASSOR av bilder och samlar på mig detsamma. Denna surfing har passerat blommor, tårtor och klänningar givetvis. Nu är jag alltså framme vid musik. eftersom vi ska gifta oss borgerligt så är det fritt fram att välja musik. Det som ska väljas är inmarsch och utmarch musik, musik under vigselakten (solist eller instrumentalt? Hyra in någon eller använda sig av släkt och vänner?) samt musik under festen (band, trubadur, DJ eller egen komponerade spelllistor från dator/stereo). Alternativen är många och det är inte alltid så lätt att veta vad vi vill. Och jag är ingen musiknörd så jag har ingen tydlig låt i huvudet som jag känner att DEN vill jag verkligen ha med i något av sammanhangen.

Jag tar tacksamt emot tips och ideér.

En låt som jag vet att jag har tänkt om att den ska jag ha på mitt bröllop är följande, vet inte om jag känner samma nu.

http://www.youtube.com/watch?v=WXtc-TH0Iv4

Även denna med samma sångerska är fin, och texterna passar ju till bröllop.

http://www.youtube.com/watch?v=a-Lp2uC_1lg&feature=related

Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0