Fredagkväll å....vaddå?

Efter "några" glas vin och ett sockerintag utan dess like känner jag att bloggbehovet pockar på. Jag börjar med Idol -09. Ikväll är faktiskt första kvällen jag röstat, och ja jag röstade på Erika. Ikväll var hon bättre än tidigare, hon liksom släppte loss lite mer och med de uppträdanden som var före henne så var hon bäst. Så här i efterhand så anser jag att ikväll ligger hon då på top 5 i allafall. men VARFÖR måste de vänta till efter nyheterna för att berätta resultatet? Jag blir såååå less på det. Fördelen är ju dock att på en lördag kan jag ju möjligtvis få sova till 08, så då gör det inte lika mycket att jag blir uppe lite längre.

Sedan var det dags att kommentera världspolitiken, eller det kanske mer handlar om....annat. Hur som helst. Barak Obama har fått Nobels fredspris? Ja nog är jag lite förvånad. Inte för att jag är så insatt men ändå. Känns ju lite som att de i Osla är hyfsat världspolitikerkändiskåta. Härligt att man har ett modersmål där man kan göra hur låååååånga ord som helst, eller vad sägs om flaggstångsknoppspolerarassistent?

Va! Hallå! På nyheterna i bakgrunden snackar de om ett par sjuksköterskor på akuten i Ö-sund. Nog rackarns är man törstig om man hotar bartendern och vakterna om att de inte ska få hjälp om de måste uppsöka akuten.

Over and out! See ya!!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Hur många glas då? ;)

Jag tittar inte alls på Idol (som du förmodligen kan ana) men hoppas det går bra för Erika! Lite stolt är man ju att hon är från Dorro :)

Jag tänkte mysa med Muerta men hon ligger redan och sover. Hon har ju "jobbat" i veckan så hon är trött, student som hon är så är hon inte van med det ;)

2009-10-10 @ 00:09:52
URL: http://blog.schwed.se
Postat av: Märta

Haha :)



Ja, som Marcus skvallrade om ovanför så hade ju helgens vin totalt motsatt effekt på mig. Både i fredags och i lördags. Väldigt socialt...

2009-10-13 @ 17:38:50
URL: http://sunkliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0