Dagens lärdom 7/1

Ja jag är ett par dagar sen men det får ni stå ut med. Denna lärdom hade jag tänkt skriva in redan i början på veckan men det kom sig så att jag tänkte om kring den eftersom att saker och ting, boendet, ändå löste sig smidigt. Men i torsdagskväll/natt så blev den aktuell igen så här kommer den:

Ingenting får vara för smidigt för då är det något lurt!

Det visade sig nämligen att mitt lilla rum är beläget i ett gammalt hus, charmigt och mysigt. Högt upp under taket, fortfarande charmigt och mysigt. Men.....Det är lyhört som attans, det låter som att grannarna står inne i mitt badrum och pratar. SAMT att det var SVINKALLT!!! Jag sov i ullstrumpebyxor, täckbyxor, långärmad bomullströja, t-shirt OCH Toppluva. Sedan hade jag givetvis ett täcke också. Mössan hade jag dragit ned ända till nästippen och täcket mötte mössan just så pass att näsborrarna stack fram.
Jag ska givetvis ringa hyresvärdinnan och ta ett snack. Nån måtta får det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0