Måndag i Lycksele

Den första arbetsdagen spenderade jag i Lycksele tillsammans med en hel hög andra, mestadels pedagoger och specialpedagoger. Det var föreläsning med Bo Hjelkhov, leg. psykolog. Han pratade om problemskapande beteende. Citerade Green och sa att alla som kan uppföra sig gör det. Det handlar alltså inte om att "du kan bara du vill". Bo kompletterar Jesper Juul på ett bra sätt tycker jag. Jag saknar nämligen i Juuls tankar en anpassning till barn med speciella behov. Bo pratade om att "vanlig" fostran fungera på 90% av barnen men de övriga 10%då? Här anser jag att Jesper pratar om de 90%en och Bo de övriga 10%en. Mycket matnyttigt. För den övrigt intresserade så titta in denna sidan, http://www.spsm.se/. Inom några dagar, tidigast torsdag, kommer åhörarkopian från föreläsningen att finnas upplagd någonstans på sidan.

Imorgon är det bara att stiga upp inna tuppen igen...:)

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0