Och nästan 4 månader senare...

Ja här hemma har det hänt en del, men inte ett jota på bloggen. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Har varit sååååå trött, av förklarliga skäl. Nu när jag varit ledig sedan den 22/12 så har lusten att blogga återvänt.

En liten uppdatering och summering kanske vore på sin plats.

Vad gäller bröllopet så står vi kvar på samma ruta, eller inte riktigt. Jag har ju faktiskt tillverkat inbjudningskort. De är i stort sett färdiga. Nu är det bara resten kvar. Idag eller inom de närmsta dagarna ska jag göra en "att göra lista". Det behöver vi verkligen. Sedan är det bara att spurtplanera.

Gällande jobb så står jag kvar på samma ruta. jag har sökt andra jobb, här i Umeå, men det har även andra gjort. Sicka råskinn va? Mina chanser till dessa jobb är med andra ord minimala. Jag behöver snacka med chefen när jag är tillbaka på jobbet i nästa vecka.

Sedan har vi en händelse som i stort och smått påverkar båda ovanstående punkter och hur jag/vi ska planera och gå vidare. Vi väntar tillökning. HURRA! C pratar med jämna mellanrum, nästan varje dag, om hur det blir när vi har en bäbis. Han funderar över var han ska göra av sina grejor som han är rädd om. Han funderar över att vi behöver leta fram bågen och remmen till tripp trapp stolen så att bäbisen inte kan smita när den ska sitta och äta. Han funderar över att det kan bli lite jobbigt när vi får en bäbis och vem/hur vi ska ta hand om den. "Kan pappa  också byta blöja på den?"Han har nog fattat lite bättre nu sedan han sett UL-bilderna.

Vi mår alla bra. Har njutit av ledighet och sovit halva dagarna, inklusive C (vilket lett till att han inte somnat före 22 på kvällarna, ändring på det nu). Bäbisen sprattlar och det känns tydligare för varje dag, första rörelserna kände jag den 15/12 då jag på morgonen satt mig på bussen på väg till jobbet. Ett stort leende spred sig över mina läppar.

Så, det var lite kort vad som hänt de senaste månaderna. Hoppas svärmor blir nöjd nu :)

Kommentarer
Postat av: Märta

Tjoho att du bloggar igen! Vad fint att C planerar inför bebis :)

2011-01-05 @ 16:40:49
URL: http://muerta.wordpress.com
Postat av: Svärmor

Japp, nu är jag nöjd!

Bloggen igång, barnbarn på väg och ni gifter er, alla är friska och mår bra - finns inget mer att önska

Kram

2011-01-05 @ 20:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0