ÅNK eller nåt annat...?

Kalla det vad man vill men nog känner jag igen mig i denna historia emellanåt. Slulle det visa sig att det är åldersrelaterat och i och med det kan komma att bli sämre så känns ju inte det särskilt muntert, särskilt i och med att sonen även har dessa tendenser. Jag fick detta på mejl och kände att jag var tvungen att dela med mig av det. Någon annan som kännner igen sig i?

HAR DU ÅNK - åldersbetingad  nedsättning av korttidsminnet?  Verkar  det
bekant?

Jag blev nyligen diagnosterad med ÅNK - Så här visade sig  symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg  ut till garaget
upptäcker jag posten i hallen.

Bäst att  kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till  mig själv.

Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i  papperskorgen och
märker att den behöver tömmas.

Därför  lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet
och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.

Eftersom  jag trots allt går förbi en brevlåda när jag skall  till
pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men  då behöver
jag en penna.

Mina pennor ligger på skrivbordet i  arbetsrummet, så jag går in dit och
hittar en flaska juice som jag  börjar dricka ifrån. Jag ska börja leta
efter pennan, men först  måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla
på  skrivbordet.

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i  kylen.

På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som  står på bänken.

Blommorna behöver vattnas, så jag ställer ifrån  mig juicen på bordet.

Då ser jag mina glasögon som jag letat efter  hela förmiddagen.

Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord,  men först ska jag vattna
blommorna..

Jag lägger glasögonen på  köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.

Då får jag  plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den
på köksbordet.

I kväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter  kontrollen, men
ingen kommer att tänka på att den ligger på  köksbordet.

Jag bör lägga den där den skall vara, men först ska jag  vattna blommorna.

Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta  hamnar på golvet. Jag lägger
tillbaka kontrollen på bordet och går  för att leta efter en trasa. Så går
jag ut i hallen igen för att  försöka komma på vad jag hade tänkt göra.

Vid dagens slut är bilen  fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte
blivit postad, det  står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är
vissna, jag  kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen
till  TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var
jag lagt bilnycklarna.

Jag försöker komma på varför det inte  blev något gjort i dag. Det är
förbluffande för jag vet att jag varit  upptagen hela dagen och jag är helt
FÄRDIG. Jag förstår att detta  är ett allvarligt problem och jag ska söka
hjälp för det men först  ska jag kolla min mail.

Kan Du vara snäll och göra mig en tjänst? Skicka detta meddelande till alla
som Du tror har glädje av det,  för jag  kan inte komma på vem som jag redan
har skickat det  till...

Kommentarer
Postat av: Märta

Haha, det där är jag när jag städar! :D MYCKET effektivt, jag lovar. Det är nog tur att jag inte bor större än vad jag gör, det är alldeles tillräckligt med 39 kvm att slarva bort grejer på...

2009-02-18 @ 22:00:53
URL: http://sunkliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0