Bloggspaning

Som rockiebloggare har jag ägnat lite tid till att läsa andras bloggar. Bloggar som har waaay more unika besökare än jag. Alltså alla mina besökare är unika och säkert mer unika än deras besökare men de är fler. Jag startade denna blogg för att det är skoj att skriva och jag får använda min nya dator mer, som jag ju utvecklat en kärleksrelation till... : ) Jag tänker även att mina nära och kära ska kunna följa vad som händer i mitt liv och hålla sig up to date. Men sedan finns det ju även en smått exebitionistisk sida av mig som även gillar att få visa upp sig lite. Som gillar att veta att andra läser det jag skriver och ser mig genom det.  Denna sida vill alltså optimera antalet besökare. Ok, bästa sättet att  lära sig är genom modellinlärning, att helt enkelt spana in bloggar som har många besökare och se hur de ser ut och vad de skriver om. Men HALLÅ!! De sidor jag spanat in skrivs av modelltjejer som inte alls eller alldeles nyss slutat gymnasiet. De skriver om sitt smink, sina dagens outfits och sina hundar. Ok nu drar jag alla över en kam och beskriver dem lite som karrikatyrer men poängen är att jag har då insett att dit är jag inte villig att gå. Nån måtta får det vara. Och jag är så glad att de kommentarer jag har består av mer än "Vad gulligt" "Å vad söta ni är" "TUTTAR!" eller dylikt. Jag har ju då också kommit fram till att det är inte antalet unika besökare som gör dig till en bra människa, bara så att ni har det med er. Det kan ju måhända finnas fler därute som låter sin smått exebitionistiska sida ta överhanden och goes wild i jakten på fler unika besökare. 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Du vännen.. Ja tycker de e bra mycket roligare å läsa din blogg än många andras. Här kan man läsa om vardagens alla små ting, som väcker liv i både barn å vuxen. Det glädjer mig att läsa, å de värmer mitt hjärta också. Stor variation å rolig läsning.

Keep it up!!

Kramar om... (Ja ringer dig inom kort)

2009-02-03 @ 23:17:22
Postat av: Malin

Men du Lena! :)



Jag läser tusen miljarders ggr hellre en blogg som din, än en sådan som du beskriver med smink, dagens outfit, köpmania och bla bla bla ointressant!

Ba' så du vet. Keep ut the good work.



KRAM /M

2009-02-04 @ 19:52:14
Postat av: Elisabeth

Har inte mycket att jämföra med, då jag är en dinosaurie från tid långt före bloggare fanns - men jag älskar att ta del av dina iakttagelser

Löv U

























2009-02-04 @ 20:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0