Festivalkrasch!

Oki. Kanske inte så pass dåligt. Men nog skulle jag bli förvånad om Petra Mede är hundra nöjd med sin insats. Och denna röstning som aldrig tar slut. det var ju nog mycket tidigare år men nu ska de ha en att rösta en gång till. Tur att jag inte tillhör kategorin av tittare som faktiskt röstar. Nä jag nöjer mig faktiskt med att titta, kommentera och sedan ha åsikter om de som gick vidare, eller om de som inte gick vidare. Men en sak undrar jag över, och det verkar inte som att någon av de som arrangerat hela festivalen har tänkt på det. Hur ska den som kommer att duellera mot Caroline af ugglas i andra chansen ha en chans? Jag menar Caroline är ju som redan direktkvalificerad till finalen. Den hon får möta i andra chansen kanske i och med det oxå automatiskt är vidare till finalen? Det är då konstigt i allafall och det jag kan konstatera är att som det verkar nu så ska Caroline uppträda i andra chansen fast hon redan är direktkvalificerad till finalen. Jaja, det är inte min uppgift att lösa. Men jag kan hålla med om de röster som tycker att SVT förstört festivalen. Hela spänningsmomentet försvinner ju när det ska röstas så många gånger och man ska se på såååå många snabbrepriser. Nä jag hoppas att Petra skärper sig till nästa vecka och att hon får hjälp till att skriva manuset, förslagsvis av Kristian Luuk samt att de inser att för att rädda detta så måste de kalla in Björn Gustavsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0