Göteborg

Skulle jag vara tvungen att flytta till en storstad i storleken Sthlm, Gbg och liknande skulle jag nog välja Göteborg. Jag vet inte riktigt varför men det jag vet är att jag får inte samma stresskänslor som jag får i ex. Stockholm, som att jag har besökt flera storstäder. Så är inte riktigt fallet men det är ju å andra sidan jag som skriver å då gör jag som jag vill. Hur som helst. Det som skulle vara nackdelen med att vara bosatt i denna del av Sverige är bristen på snö under vinterhalvåret och överflödet av slask under vårvinter och höst, vad jag hört. Sedan är det ju alldeles för lång från mamma och pappa. Jag har svårt att leva med vetskapen om att jag inte kan ta mig hem till Dorro på ett par timmar om jag skulle vilja det. Tyvärr har jag ingen tid till att vidare utforska denna stad under min vistelse här nu men man vet aldrig en vacker dag kanske jag återvänder, då som turist och för att lära känna staden. Sambon har ju varit bosatt här för några år sedan så han får ta på sig rollen som guide i så fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0