Landvetter tidigt en fredag morgon.

Jag sitter här med min dator och har just upptäckt att det finns minst två trådlösa nätverk i byggnaden. JIPPI tänker jag och försöker genast ansluta, det går fint, jag öppnar min webbläsare, det går fint. Jag kommer till en sida där de vill att man ska betala. Ok tänker jag, inga problem. MEN kan nån tala om för mig hur mycket pengar de vill ha eller. NEJ. Jag vet inte om man betalar för det man surfar för, vilket vore det logiska. Eller om man betalar för typ en timme, det kommer jag inte att hinna nyttja. Och vad har hänt med att bara vara serviceminded? Bjud på lite surfing vettja! Ok jag kan erkänna att jag e lite bortskämd, hemma betalar sambon och jag har ingen aning om vad det kostar. På skolan är det gratis för studenter och personal, tror jag, så det här med att betala... inte riktigt min grej. Ja då får jag väl leva med det och ni får hålla till godo med att få flera inlägg inlagda samtidigt.

Nu ska jag checka in mitt bagage och sedan sätta mig lite bekvämare, hoppas att jag hittar en mjukare stol än den jag har nu. Sedan är det bara att vänta. Flyget går om en timme. Vi ses snart i Umeå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0