Påminnelse

Det finns alltid en anledning till att vi gör vissa saker. Men om man alltid gör som man alltid har gjort och på samma sätt jämt så är det lätt att glömma bort vilken anledningen är. Varför gör vi alltid så här och på det här sättet? Till exempel så tar vi oftast bort tallrikarna efter maten och sköljer av dem, städar bort efter oss. Stoppar dem i diskmaskinen och diskar vid behov. Kastruller och annat diskas även de rätt snart. Igår så hände det sig att tallrikarna blev stående efter maten. Liksom allt annat. Det var skönt att bara glida ner i soffan med sitt glas vin och softa. Och visst är det då lätt att tänka varför gör jag inte så här varje dag (bortsett från vinet då)? I förmiddags då det var dags att ta reda på disken från igår kom svaret. Det är myyyycket lättare att få rent tallrikarna om man tar det på en gång. Så jag vill alltså ge er denna påminnelse så slipper ni själva utforska anledningen till att ni alltid diskar direkt efter maten. Men andra saker kan ni ju gärna utforska själva och ställ er frågan varför gör jag så här? jag tror nämligen det är nyttigt och jag kan ju säga att jag kommer att vara lite mer motiverad till att ta reda på disken med en gång nu ett tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0