Post-op (12/2 kl. 15.55)

Nyduschad och fräsch sitter jag i min säng och tänker att nu är det dags att göra en notering om läget. Snart ska vi få middag, och gissa vad? Jo pannkaka så klart det är ju torsdag. Jag mår bara finfint och är lite förvånad över att jag inte är mer svullen och har mer ont. Men det är ju skönt att slippa det. I morse var jag lite nervös och tänkte att det kommer nog att göra ONT eftersom de skulle göra det under lokalbedövning, förra gången så sövde de mig och det var ju bra för då slapp jag ju känna när de stack mig med nålen och hur det sprängde när de sprutade in läkemedlet. Men jag kan meddella att det gjorde inte alls så ont som jag trodde. Jag kände knappt sticket och det sprängde bara under en kort stund. Lite spännande var det att få vara vaken och medveten om vad de gjorde kan jag tycka också. Den stoooora fördelen med att inte ha varit sövd är ju att jag kunde äta på en gång och har fungerat som "vanligt" hela dagen, att jämföra med förra gången då jag var mådde illa, var ledsen, trött å slö ända till dagen efter. Taxi är beställd till 06.45 i morgon och då flyger jag hem. Landar vid 11 i Umeå och då är det bara att återvända till vardagen och leva som vanligt.



Foto: Privat, taget med webkamera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0