Second hand shopping

I går gjorde jag och sonen min nyflyttade vän sällskap till Vännäsby och Vännäs där vi besökta några second hand butiker. Den i Vännäsby var tyvärr stängd, den har bara öppet den första lördagen i månaden och på vardagar.  I Vännäs hittade jag den här gulliga lilla glasvasen. När jag var liten så brukade jag alltid plocka tussilago på vårkanten, de första som stack upp i vägrenen och ge dem till min mamma. Vi hade en liten vas som är snarlik den som jag köpte och jag var helt enkelt tvungen att köpa den. Hoppas nu att sonen ska komma hem med den första tussilago han hittar på vårkanten så att vi får använda mitt fynd.


Foto: Privat

När vi sedan var tillbaka i stan så åkte vi förbi Möbel kupan och Myrorna en sväng. På Myrorna hittade jag dessa fina kaffekoppar. Sambon hade en äldre kaffekopp som sonen slog sönder då han ville hjälpa till att diska för flera månader sedan och jag kände att det var dags att ersätta den. Provade dem idag och kaffet smakade utmärkt.


Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Therese

Så avis jag blir, skulle ge högra lillfingret för en tur på myrorna. Man gör nästan alltid något fynd där...

2009-02-04 @ 22:30:47
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0