Decoupage

Lite pyssel med tapetklister och servetter. Här har jag gjort två små skokartonger till vackra småplock lådor att ha i bokhyllan eller på skrivbordet. Till gem och små lappar, tejp, lim och annat. Roligt att göra och inte alls särskilt svårt. Prova vettja! Var lite försiktiga med servetterna eftersom det bara är ett lager man ska använda och då blir det tunt. Men jag använde alla lager på dessa lådor så att det skulle täcka lite bättre.

Skokartonger som jag limmat servetter på.
Foto: Privat


I slutet av varje termin brukar de ge bort pärmar i vårt hus på universitetet, dom är inte det snyggaste men jag brukar alltid plocka på mig 2 stycken. Det blir en del papper när man pluggar och ett behov av pärmar har jag definitivt, men just nu ligger de undanstoppade. Dels för att sonen har lite avårt att låta dem vara men även för att de inte är helt snygga eller enhetliga. Ja ni har nog redan gissat vad som komma skall. De kommer att få en liknande behandling som dessa lådor. Denna gång är jag ju lite förutseende så då ska jag se till att ta före blider oxå. Så det kommer framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0