Det här brukar jag tänka på

Det här med att skriva i en blogg kräver ju lite grann. Man ska ju ha tiden, men det går ju ganska fort at skriva ett inlägg och när man har en snabb å sjysst dator så är det ju inga problem. Sedan ska man ju skriva om något som kan vara av intresse för läsarna. Eller så struntar man i det och bara skriver det man vill och sedan får de som är intresserade av det läsa.
När jag är ute och går brukar jag tänka på vad jag ska skriva i bloggen och hur jag ska formulera mig. Så oftast har jag redan "skrivit" inlägget innan jag skriver det. Häromdan gick jag ju då och tänkte på att jag skulle skriva ett inlägg om att jag går och tänker på mina inlägg. Om sen tänkte jag på att jag tänkte på att jag skulle skriva om att jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om att jag tänker på mina inlägg... Ja ni förstår det blir lite krångligt då. Min poäng var att det finns en tanke bakom i stort sett alla mina inlägg, ibland flera. Det optimala vore ju om man kunde skriva inläggen på en gång när man tänker dom för annars tappar man ju alltid bort något. Så det här inlägget har jag tänkt flera gånger på rad för att inte tappa bort något. Men det har jag nog gjort ändå. Till sist vill jag bara säga att jag tror att jag har utvecklat ett kärleeksförhållande till min dator. Det är ju alltid roligare att göra något tillsammans med sin kärlek och det är mycket roligare att plugga nu när jag antecknar på min dator. Alltså har vi en kärleksrelation. Gillar logiken.


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som ett ordentligt "lena-resonemang" :D

Ha ha ha. Kram på dig!

2009-01-24 @ 23:05:49
Postat av: Marcus

Du får börja blogga med mobilen så du kan skriva när du är ute och går :)

2009-01-27 @ 23:17:04
URL: http://blog.schwed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0