Fredagsnöjet

FEM GÅNGER GUD

Dramaläraren Rolf vill sätta upp Strindbergs Ett drömspel men hans elever vägrar. Istället bestämmer de sig för att fylla scenen med sina egna drömmar. Alla ges chansen att spela Gud. Blanca återupplivar sin döda syster, Idris friger sina fängslade bröder, Olivia sammanför sina åtskilda föräldrar och stumma Sanoj förvandlar sig till språkets centrum. Roll blir identitet, dröm blir verklighet.


Regi: Sara Giese
I rollerna: Sarah Broberg, Hamadi Khemiri, David Lenneman, Jakob Stefansson, Gloria Tapia.

En av Riksteaterns uppsättningar.

Jag tänke i höstas att jag skulle ta mig iväg på lite fler kulturella evenemang. Jag tycker om att gå på teater och föreställnigar/shower men har varit lite dålig på att ta mig iväg så när Raiden kom ut så kryssade jag för flera evenemang ocg sedan handlade jag biljetter. Biljetterna till fem gånger gud provade jag att köpa redan innan de var släppta. En del saker har  jag och sambon gått på och andra ahr jag besökt med svärmor eller klasskompisar. Gårdagskvällen avslutade vi på Bishops Arms i centrum där vi samtalade och smakade på chokladöl. Trevligt!! Jo och Fem gånger gud kan jag verkligen rekommendera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0