Lördagsmiddag

I går så var sambon borta och jag bjöd in en  klasskamrat på middag. Vi hade väldigt trevligt. Förrättsskålarna som syns på bilderna kommer ifrån Lagerhouse, jag gillar dem skarpt. De är sjyssta att ha som uppläggningsfat också eller godisskål om man känner för det. Givetvis skulle sonen ha liknande dukning därav fina vinglaset, som han givetvis fick annat än vin i.



Foto: Privat

Meny

Förrätt
Suchinni och brocollisoppa med chili.
Serveras med creme fraiche och vitlöksbröd

Huvudrätt
Risotto med paprika och fetaost. Ugnsbakade vitlökschampinjoner

Efterrätt
Vindruvor snyggt upplagda i en skål

Dryck
Rött Riojavin, Baron De Ley
Rosé Bubbel, Crémant de Bourgogne

Kommentarer
Postat av: Ewa

Åååh, vilket myspys ni verkar ha haft.. Härmed bjuder jag in mig själv nästa gång du ska ha en liknande bjudning ;-)

2009-01-12 @ 17:38:22
Postat av: Märta

Lät ju inte lite gott det där! Alldeles för länge sen jag gjorde risotto, och nu blev jag riktigt sugen, trots pizzan till middag... :)

2009-01-18 @ 21:52:42
URL: http://sunkliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0