Müslirecept

Jag hade ju lovat er receptet på "min" müsli. Här kommer det. Håll till godo.

5 dl Havregryn/Fiberhavregryn
5 dl Rågflingor
1-1,5 dl Råsocker
2 dl Solrosfrön
2 dl Linfrön
1 dl Kokos

0,5 dl Solros eller Rapsolja
0,5 dl Vatten
Hackade nötter och mandlar

Blanda alltsammans i en skål och bred ut i en långpanna. Rosta i 225 grader i 30 minuter. Rör om då och då och håll koll på den. Jag behövde inte rosta i 30 minuter men det kan variera på ugn antar jag. Sedan kanske man inte ska ha plåten så långt upp i ugnen. Sedan kan man ju helt klart variera den efter tycke och smak. Det går ju att blanda i exempelvis torkade frukter eller russin när man rostat allt annat. Prova er fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0