Söndagen

Började med en frukost bestående av fil och hemgjord müsli, till det juice på apelsin och äpple. Juicen är gjord på färsk frukt med hjälp av en råsaftcentrifug, råsmart grej. Sist men inte minst en kopp te.  Alltsammans smakade utsökt och det enda som fattades var tidningen, men då kunde jag ju konversera med sonen i stället. Receptet på müslin lägger jag ut i ett senare inlägg så att ni alla kan prova den. Det känns ju lite nyttigare när man har gjort det själv och vet vad som är i den. Skålen är inköpt på IKEA och glaset på Konsum i Strömsund för bra många år sedan. Muggen kommer jag inte ihåg var den kommer ifrån.


Foto: Privat


Sedan gick vi ut och åkte lite pulka och efter det  var det smarrigt med lite tacosoppa och ostsmörgås till lunch. Medan sonen sov så bakade jag lite bröd. Bake off solrosbröd. Vilket innebär att man fryser dem när de har jäst färdigt och sedan tar man fram de man vill äta, tinar dem medan ugnen blir varm och gräddar dem sedan. De blir som nybakta fast man inte behövt göra dem från början varje gång. Råsmart tycker jag, får se hur det funkar och hur de smakar. Provade inte någon idag utan frös ned alla. Det blir väl till frukost någon morgon när man vill mysa,

Nu är jag ganska nyligt hemkommen från min dansyoga och har fått i mig lite middag sedan blir det dusch och sängen, ska bli så skönt. Dansyoga är precis det det låter som. Vi börjar med yoga i ca 45 minuter och sedan dansar vi olika danser med rytmer från världens alla hörn för att sedan avsluta med meditation och avslappning. Jätteskönt och lagom ansträngande när man som jag tappat  en del kondition och smidighet på senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0