Långhelg,eller inte...

Jag har förstått att det är många som haft långhelg denna helg. Min röda torsdag bestod av en frukost utan morgontidning, det sämsta med söndagar. Sedan till skolan, eller universitetet kanske man ska säga, för arbete med examensuppsatsen. Vi jobbade dock bara förmiddagen, det var ju trots allt en röd dag. Lagom till middag och med planer att träffa klasskamrater nere på båten vid kajen så kom febern. Kurerade mig i soffan med cola, halstabletter och lite medicin. Fredag samma visa, till skolan, förlåt universitetet, för jobb med examensuppsats. Slapp dock febern, fast jag väntade och väntade. Lördagen var varm som en högsommardag och jag målade husfasad, inte mitt hus, tyvärr. Kvällen avslutades sedan med grillning och lite vin, trevligt värre. Idag har jag städat, tvättat  och varit mamma. Det är ju skönt när det är gjort. Sambon jobbar för ovanlighetens skull kväll och jag sitter nu i soffan och läser bloggar och undrar om det är något på TV att roa sig med.

I morgon börjar en ny vecka, det är inte många kvar till EXAMEN!

Kommentarer
Postat av: Märta

Vad kul att du är tillbaka! Och dubbelt så kul att vi kommer upp och hälsar på snart. Lycka till med uppsatsen, jag har suttit och redigerat nu hela eftermiddagen och hoppas på att den är klar nu...

2010-05-16 @ 21:10:58
URL: http://muerta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0