Dagens namn

ELENA

Betydelse / ursprung: Lysande, brinnande
Ett vanligt namn i Italien, Rumänien, Grekland, Spanien och Polen och motsvarar det svenska Helena.

Antal döpta 2007: 19

Plats på topplistan 2007: 284

Antal döpta 2006: 18

Plats på topplistan 2006: 257

Antal döpta 2005: 21

Plats på topplistan 2005: 236

Antal med namnet idag: 3 418

Varav tilltalsnamn: 1 877

Vad tycker jag om namnet:
Det är ett fint namn. Ett av barnen i min au-pair familj i frankrike heter det. Lite svårt när man redan förknippar någon med namnet. Sedan ligger det för nära ett aav kusinernas namn. Inget för min bäbis med andra ord men jag gillar namnet i sig. Passar säkert bra på en liten blondin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0