Vem är den ansvarsfulla egentligen?

Jag använder ju faktiskt cykelhjälm när jag cyklar å det är sällan något som jag tänker över att det skulle vara pinsamt eller så. Men det finns ju vissa nackdelar med det, särskilt när det är lite halvkallt och blåsigt. Det är ju svårt att få in en tjock och varm mössa under hjälmen och det drar ofta kring öronen. Hur som helst. I dag är det närmare -10 och i morse tänkte jag att jag struntar i hjälmen och tar på mig luvan ovanpå mössan. Vi (jag och sonen) klädde på oss och jag låste dörren. När jag stod i trappan och tog på mig vantarna väntade han på att jag skulle bli färdig och bära honom ner för trappen. Då säger han: -Mamma ta på sig mälmen. -Ja jag har glömt den idag svarar jag. -Mamma tar på sig mälmen, mamma ta på sig mälmen. Jag insåg ganska snart att han inte skulle ge sig så det var bara att snällt öppna dörren igen och gå in och ta den på. Eftersom det ända var lite kyligt och blåsigt så fick jag dra på mig luvan ovanpå hjälmen. Snacka Conehead!! Men vad gör man inte för att vara en bra förebild.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrämmande med indoktrinerade barn.

2009-02-04 @ 15:18:43
Postat av: Elisabeth

Åååh så underbart - hoppas han är lika klok när han blir tonåring

2009-02-04 @ 20:08:38
Postat av: Storebror

haha, har du ingen bild på det? :D

2009-02-04 @ 20:57:51
Postat av: Linda

Hahaha det var riktigt kul! Klok son du har!

2009-02-08 @ 19:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0