E han inte för gullig

Vid middagsbordet diskuteras det rätt ofta om bröllop nu för tiden, av förklarliga skäl. Vid en av dessa diskussioner gällande vigselplats och festlokal där vi pratade fram och tillbaka om kostnad m.m så säger sonen: "Jag kan bygga en kyrka till er som ni kan gifta er i. För jag har ju dyra pengar i min spargris." Tänk om det vore så enkelt, men nu har vi ju inte tänkt att gifta oss i en kyrka överhhuvudtaget, men men. Detta samtalsämne kom sedan upp flera dagar och en dag sa sonen: "Jag hade tänkt att jag kunde bygga en kyrka så kan ni gifta er idag". Jag kan inte annat än bli varm i hjärtat. Och igår så talade han minsann om för en pappa i parken att "Jag ska bygga en kyrka som mamma och pappa kan gifta sig i".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0